projekty2

Podczas zajęć zdobędziesz umiejętności realizacji projektów od koncepcji, przez projektowanie, do ostatecznej drukowanej formy. Dzięki kompletnie wyposażonym pracowniom i pełnemu oprogramowaniu praca będzie iść szybko i sprawnie. Zdobyte umiejętności projektowe wykorzystasz do pracy na stanowisku grafika, projektanta, edytora.

OBSERWACJA

We wszystkich dziedzinach sztuki, nie wyłączając projektowania, podstawą jest obserwacja. Ile z Twoich prac powstało w wyniku przyglądania się rzeczywistości? Na przykład drzewo: widzimy je inaczej w zależności od światła, jakie je oświetla – ma mnóstwo kolorów, dotykając go czujemy fakturę, a rysując szukamy odpowiedniej kompozycji używając linii i plam. Zaczniemy więc od nauki przenoszenia Twoich obserwacji na papier i plik cyfrowy w programie graficznym.

SIŁA LITERY

Ktoś zaprojektował znak, widząc go mówimy „A”. Czytając książkę obcujemy z jednym z najważniejszych wynalazków: znakiem, zwanym literą. Dużo czasu poświęcimy między innymi typografii, nauczymy się dobierać liternictwo i projektować własne znaki.

TO JEST KONKRET

Projektowanie znaków graficznych to nie przelewki. Od projektantów wymaga się dużo: umiejętności syntezy i interpretacji tematu, poczucia estetyki, szybkiej pracy. Podczas zajęć zaprojektujesz m.in. logo, afisz, plakat, ulotkę, etykietę. By nie siedzieć cały czas przy komputerze, w pracowni grafiki warsztatowej wykonasz linoryt, gipsoryt i monotypię.

ZAWODOWO

Ostatni etap nauki to przygotowanie pracy dyplomowej. Ponownie przejdziesz drogę od pomysłu do realizacji projektu – zakończy się ona obroną dyplomu, podczas której będziesz mieć szansę stanięcia przed nami i opowiedzenia o swojej pracy. Podobne wyzwania czekają Cię w przyszłej pracy zawodowej, dobrze więc wykorzystać okazję do przećwiczenia ich w przyjaznej, szkolnej atmosferze.